הוסף למועדפים מערכת עיתון הצבי: 08-995-7777

ערד

והסביבה - ברוכים הבאים לערדניק, אתר החדשות המוביל בעיר ערד.

אייפד לכל מורה

מאת: מערכת עיתון הצבי writer
אודות הכתב: מערכת עיתון הצבי
תאריך: 2019-03-07 10:26:11

 

מורות, מורי וגננות החינוך המיוחד בערד קיבלו מחשבי אייפד במסגרת התכנית "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" של קרן אתנה

מערכת עיתון הצבי

מורות, מורי  וגננות החינוך המיוחד בערד קיבלו מחשבי אייפד במסגרת התכנית "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" של קרן אתנה. בנוסף לאייפד יקבלו המורות, המורים והגננות הדרכה מקצועית של 120 שעות. טקס השקת התכנית בערד נערך במרכז פסג"ה (פיתוח סגלי הוראה) ערד.

 

באמצעות התכנית "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" של קרן אתנה, כ-10,000 מורים ומורות לחינוך מיוחד בישראל יקבלו מחשבי אייפד יחד עם תוכנות ואפליקציות מיוחדות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות שונות. התכנית מתבצעת בשיתוף האגף לחינוך מיוחד והאגף לטכנולוגיות מידע במשרד החינוך.

התכנית מיועדת להעצים את מורי, מורות וגננות החינוך המיוחד בישראל ומאפשרת להם לתקשר טוב יותר עם תלמידיהם. בנוסף לכך מקנה התכנית גישה למיגוון רחב של חומרי לימוד, ומשנה באופן משמעותי את חייהם של התלמידים. המורות והמורים יכולים להכין בעזרת האייפד תכניות לימודים מיוחדות לתלמידיהם, כאשר התלמידים יכולים להמשיך את חוויית הלמידה בביתם לאחר שעות הלימודים בבית הספר.

תכנית "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" , שהושקה ב-2015, הינה נדבך נוסף בתכניותיה של קרן אתנה, הכוללות את "מחשב נייד לכל מורה" (הושקה ב-2007), "מחשב נייד לכל גננת" (הושקה ב-2012("טאבלט לכל מורה למדעים" (הושקה ב-2014) ו"מחשב נייד לכל מורה לאנגלית" (הושקה ב-2018). עד היום חילקה קרן אתנה מחשבים ניידים (לפטופים), טאבלטים ואייפדים ללמעלה מ – 22,000  מורים  וגננות (בהתאם לתכניות השונות של הקרן) ב-1,844  בתי  ספר וגני ילדים ב-144 רשויות ברחבי הארץ, יחד עם קורסי הכשרה מקצועיים.

החלוקת למורות, מורי וגננות החינוך המיוחד בערד התאפשרה בזכות תרומתם של קרן אתנה ושותפיה: הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים, בנק מסד, משרד החינוך, הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, קרן משפחת סילבן אדמס, מגבית קנדה, פדרציית אטלנטיק ועיריית ערד.

טקס השקת התכנית נערך במרכז פסג"ה ערד בהשתתפות  ראש העיר, עו"ד ניסן בן חמו, דודי אוחנונה – סגן ומ"מ ראש העיר,  דפנה תמיר – מנהלת התכניות של קרן אתנה, אורן קליבנסקי – מנהל סניף באר שבע בנק מסד, אילן עמר – סגן יו"ר הסתדרות המורים סניף באר שבע, רחלי אברמזון – מנהלת אגף חינוך מיוחד במשרד החינוך, אורנה אלישע  – מנהלת מחלקת החינוך בעיריית ערד,  ליאת גרינפלד – מנהלת מרכז תמיכה ישובי-איזורי (מתי"א) ערד ואישים נוספים.

אודות קרן אתנה

קרן אתנה הוקמה בשנת 2006 כארגון ללא כוונת רווח במטרה להעצים את המורים בישראל ולהעניק להם כלים להעצמה אישית, תוך קידום מעמדם. הקרן הוקמה על ידי מספר אנשי עסקים בראשותו של אורי בן-ארי (מנכ"ל יו.בי.איי ונצ'רס ולשעבר סגן נשיא בכיר בחברת נס טכנולוגיות).

 

תכנית הליבה של הקרן היא תכנית "מחשב נייד לכל מורה", שהושקה ב-2007. התכנית הוקמה תחת חסות משרד ראש הממשלה. תכניותיה הנוספות של הקרן הן "מחשב נייד לכל גננת" (הושקה ב-2012), "אייפד (וקודם לכן – טאבלט) לכל מורה למדעים" (הושקה ב-2014), "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" (הושקה ב-2015) ו"מחשב נייד לכל מורה לאנגלית" (הושקה ב-2018) כל התכניות מתבצעות בשותפות הדוקה עם הסתדרות המורים, משרד החינוך, בנק מסד ותורמים שונים כגון הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, קרן משפחת סילבן אדמס ורבים אחרים.  

במסגרת התכניות מחלקת קרן אתנה, ביחד עם הסתדרות המורים ובנק מסד,  מחשבים (על פי התכניות השונות) למורות, למורים ולגננות, לצד קורסי הדרכה בהיקף של 120 שעות, הכוללים ידע בסיסי בהפעלת המחשב וכן הדרכה בנושאי מיומנויות דיגיטליות, שילוב מחשב בהוראה פרונטלית, שימוש במידע נגיש באינטרנט ועוד. ההדרכה נעשית ע"י מדריכי משרד החינוך. מבדיקת נתוני שביעות רצון המורים המשתתפים בתכנית, עולה כי חלה עלייה משמעותית ברמת הקשב בכיתות ובהעשרת המורים במקורות מידע חדשים בסביבה מתוקשבת וביכולת הקנייתם לתלמידים.

 

תכניותיה של קרן אתנה הפכו לסיפור הצלחה וכיום נהנים בזכותן כבר מעל ל – 22,000 מורות, מורים וגננות ) ב-1,854 בתי ספר וגני ילדים ב-145 רשויות ברחבי הארץ,ומעל 400,000 תלמידים מהשיפור ברמת הלימודים. ערים ומועצות אזוריות נוספות ממתינות לתרומות כדי להכניס את התכנית לבתי הספר שלהן ולהעצים את המורים.

 

קרן אתנה שמה לה למטרה כי כל מורה וגננת במדינת ישראל יצוידו במחשב (על פי תכניות הקרן), בשילוב הדרכה מקצועית של 120 שעות לכל מורה אשר יקנו להם כלים להעצמתם כמורות ומורים  מתקדמים, מתוקשבים ובעלי כלים מקצועיים להתמודד עם מהפכת המידע ועם השינויים בתפקיד המורה מ"מקור ידע" ל"מנטור".