הוסף למועדפים מערכת עיתון הצבי: 08-995-7777

ערד

והסביבה - ברוכים הבאים לערדניק, אתר החדשות המוביל בעיר ערד.

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אייל בלום:

מאת: מערכת עיתון הצבי writer
אודות הכתב: מערכת עיתון הצבי
תאריך: 2019-01-02 20:59:06

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אייל בלום:
"ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אייל בלום:"

כמה קורבנות עוד יגבה כביש 90 עד שתואיל ממשלת ישראל להעביר את התקציב הדרוש להרחבת הכביש?!

 

אין מחיר גבוה מידי לחיי אדם טרום תחילת הפריימריז

יש לדאוג לתקצוב תכנית לכביש 90

 

בהמשך לתאונה החזיתית הקטלנית שארעה ביום חמישי האחרון, בין משאית שנסעה בכביש 90 ורכב פרטי, שיצא מתחנת הדלק בצומת עין יהב, בה נהרג תייר ונפצעו 2 מבני משפחתו שהיו אתו ברכב, אומר ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אייל בלום, כי רק לפני מספר חודשים, כאשר אירעו שתי תאונות בכביש 90, בהן קיפחו חייהם 17 אנשים וילדים! הבטיחו במשרד התחבורה, כי יחלו בתכנון הרחבת כביש 90 לדו מסלולי דו נתיבי, אבל הצהרות לחוד ומעשים לחוד ועדיין לא הועברו התקציבים הדרושים לחלופות מידיות להפרדות בכביש, תאורה ותיקון תשתיות וכן לא הועבר תקציב לטובת תכנון מאסיבי להרחבת הכביש, לנת"י-חברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ).  

 

בלום קורא לשר התחבורה, טרום תחילת ההתעסקות במאבקי הפריימריז והבחירות, לעמוד במילתו ולהעביר בדחיפות את התקציב הדרוש לתחילת עבודות, במקטע הקריטי הצר והחשוך של כביש 90, בעיקר באזור המועד לתאונות ,מצומת הערבה ועד מבואות אילת, טרם יגבה כביש זה קורבנות נוספים.

 

כזכור לפני מספר חודשים הצהיר שר התחבורה ישראל כץ, לאחר התאונות הקטלניות על כביש 90, על ההחלטה לגבש תכנית לאומית אסטרטגית לשדרוג כביש 90. המטרה, כפי שנאמר אז, הייתה להפוך את כביש 90 לדו מסלולי, דו נתיבי וזאת עקב ריבוי התאונות הקטלניות בכביש זה, בשנה האחרונה. אז גם ראשי הרשויות הממוקמות לאורך כביש 90, פנו במכתב לשר התחבורה, בו דרשו לתקצב בדחיפות שדרוגו של כביש 90 והפיכתו לבטיחותי, כבר בתכנית החומש הקרובה של משרד התחבורה.

 

עוד מוסיף אייל בלום: "כביש 90 הינו הכביש הארוך במדינה, מספר התאונות באזור שבין צומת הערבה לאילת, רב מאוד, יותר מאשר בכבישי הארץ האחרים. כאשר בדקנו הבנו, כי אין לכביש זה תכנון (סטטוריקה) לשדרוג, פנינו כלל ראשי הרשויות לאורך כביש 90, אל שר התחבורה בדרישה להתחיל תכנית לאומית אסטרטגית בדחיפות, בכדי שתתאפשר הכנת תכנית ועבודות התשתית להרחבת הכביש כבר בשנה שנתיים הקרובות ובכך למנוע אבדן חיים מיותר. ברור שמדובר בפרויקט בעלות גבוהה, אך חייבים להתחיל אותו. קיווינו כי בהמשך להצהרת שר התחבורה הוא יעביר בדחיפות את התכנית לאישור ראש הממשלה וכי ראש הממשלה יבין בנחיצות לאישור תכנית זו בהקדם האפשרי ותחילת תכנון של חברת נתיבי ישראל, כי אין מחיר גבוה מידי לחיי אדם. תושבי הערבה, המסתכנים יום יום בעלותם על כביש 90, ייהנו מהרחבת הכביש והפיכתו לבטוח יותר, גם כלל אזרחי המדינה, נהגי המשאיות המובילים סחורות מנמל אילת, רכבי צה"ל, מטיילים ונופשים בערבה ובאילת. יש גם לקחת בחשבון את תוספת הנהגים על הכביש עם הרחבת שדות התעופה באזור הדרום וטיסות הסחר הבינלאומיות".