הוסף למועדפים מערכת עיתון הצבי: 08-995-7777

ערד

והסביבה - ברוכים הבאים לערדניק, אתר החדשות המוביל בעיר ערד.

גלישה חופשית כפיצוי

מאת: מערכת עיתון הצבי writer
אודות הכתב: מערכת עיתון הצבי
תאריך: 2018-09-06 14:32:31

גלישה חופשית כפיצוי
"גלישה חופשית כפיצוי"

מנויי חברת פלאפון יקבלו גלישה חופשית כפיצוי על התקלה מיום ראשון ה- 02.09.2018

כמעל חצי מיליון לקוחות של חברת התקשורת 'פלאפון' (כ-20%) חוו קשיים בהוצאה וקבלת שיחות וגלישה באינטרנט הסלולרי

 

תקלת ענק בפלאפון: אחרי שביום חמישי שעבר, לקוחות של פלאפון לא יכלו להוציא ולקבל שיחות, שוב דיווחו לקוחות רבים על תקלה נרחבת שנמשכה שעות ארוכות. התקלה, שהחלה ב-11:00 בבוקר של יום ראשון, 02.09.2018 ונמשכה עד שעות הערב, פגעה במספרים המתחילים בספרות 6 ו-7 אך השפיעה על לקוחות רבים נוספים.

בחברה פנו אל לקוחות החברה בדף הפייסבוק שלה: "לקוחות יקרים, קיימים שיבושים בקבלת והוצאת שיחות לחלק ממנויי החברה. אנו פועלים במלוא המרץ להשבת השירות לסדרו בהקדם. אנו מתנצלים על אי הנוחות ומודים על הסבלנות". לקוחות רבים מחו בתגובה על כך שמדובר בתקלה שנייה תוך מספר ימים, ואיימו כי יעזבו את החברה.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה:"משרד התקשורת מודע לתקלות אותן חווים לקוחות פלאפון החל מהבוקר. המשרד הנחה את הנהלת פלאפון לרכז מאמצים עילאיים ולהביא לפתרון הבעיה בדחיפות".

 

כאמור חברת פלאפון הוציאה הודעה שמקור התקלה הוא "ב HLR -מתוצרת.HP מדובר באחד הרכיבים החשובים ברשת הסלולרית, שתפקידו לאתר כל לקוח ולהגדיר אותו ברשת. התקלה מטופלת על-ידי צוותים של פלאפון, כולל צוותים מאריקסון ו- HP".

 

לאחר קרוב ל-24 שעות מהתקלה, כינסה חברת פלאפון מסיבת עיתונאים. המנכ"ל, רן גוראון: "מקור התקלה בשדרוג רכיב ה- HLR ובגילוי שרת תקול. כרגע, ברוב המקרים כיבוי והדלקה פותרים את הבעיות. אני לא מעוניין להעריך כרגע כמה לקוחות יעזבו אותנו.
הרשת תקינה ויציבה. אנחנו משדרגים את רכיבHLR  והתקלה ביום ראשון נובעת מפרויקט השדרוג הזה. החל מ-12:00 הבחנו בבעיות ברשת. הסרנו עומסים וגילינו שרת תקול שעליו מנויים שהמספרים שלהם מתחילים ב-6 ו-7", אמר גוראון בפתיחת דבריו.

 

"מרגע הזיהוי רץ עדכון תוכנה, שהשיב שירות ללקוחות עד 20:30. במשך הלילה המשכנו בעבודות נוספות בכדי לוודא יציבות ברשת. ניטרנו פונים בודדים, כאשר לרוב כיבוי והדלקה פתר את הבעיות. צוותים נרחבים פעלו להשבת השירות, והלקוחות עודכנו כל שעתיים. בהקדם האפשרי נעדכן לגבי פיצוי הלקוחות. אשוב ואתנצל בפני לקוחותינו על חוויית השירות שחוו אתמול".

 

הפיצוי של פלאפון ללקוחות המנותקים: גלישה ללא הגבלה במשך חודש

החברה הודיעה על מתן הפיצוי ללקוחות שמספרי הטלפון שלהם מתחילים בספרות 6 ו-7, שנכנס לתוקפו ביום שני השבוע בחצות.

הרחבת הגלישה תיכנס לתוקפה החל מיום שני 3.9.2018 בחצות, ועד אחרי תקופת החגים ב-2.10.18, כולל. ההטבה תופעל אוטומטית למנויים הרלוונטיים שנפגעו מהתקלה, אלה שמספרי הטלפון שלהם מתחילים בספרות 6 ו-7. לקוחות אלו על פי פלאפון עתידים לקבל על כך הודעת טקסט אישית ולא תידרש מהם פעולה כלשהי.
מומלץ ללקוחות להתקשר לחברה ולוודא זאת עימם.

על מנת לספק הטבה גם ללקוחות הנמנים על המגזר החרדי, אשר אינם גולשים ברשת, תינתן הטבה חלופית הכוללת 500 דקות שיחה לחו"ל למדינות מובילות. גם במקרה זה ההטבה תותקן אוטומטית ולא מצריכה כל פעולה מצד הלקוח.

בשיחת טלפון בין מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן לגוראון הוחלט כי מהנדסים מטעם משרד התקשורת יצטרפו לצוות הבדיקה שהקימה חברת פלאפון לבירור נסיבות האירוע. צוות הבדיקה יגיש ממצאים ראשונים למנכ"ל משרד התקשורת תוך שבועיים.