הוסף למועדפים מערכת עיתון הצבי: 08-995-7777

ערד

והסביבה - ברוכים הבאים לערדניק, אתר החדשות המוביל בעיר ערד.

מקבלים עול מצוות עם שחר במצדה

מאת: מערכת עיתון הצבי writer
אודות הכתב: מערכת עיתון הצבי
תאריך: 2018-05-31 09:37:40

מקבלים עול מצוות עם שחר במצדה
"מקבלים עול מצוות עם שחר במצדה"

מצדה, מקום עלייה לרגל לחגיגות בת ובר מצווה מכל הארץ

17.05 -שכבה ז', אורט ערד, בטקס בני ובנות מצווה על הר המצדה
24.04 - חניכי וחניכות מרכז הנוער "מקום בלב", תלמידי בית הספר בגין בבית שמש

רותם גבריאלי רכזת שכבה ז' ומחנכת ז'2,
נתנאל אנגסטרייך,
 OU ישראל

"אור ליום חמישי, 17/5/18, הגיעה שכבה ז' לרגע השיא בשנה בו טיפסנו, תלמידים, הורים וצוות חינוכי על הר המצדה עם הזריחה לטקס בני מצווה".

את ההכנות לטקס התחילו תלמידי השכבה כבר לאחר פסח, אז החלו רבנים להיכנס לכיתות השכבה ולימדו תפילות ושירים לקראת בר המצווה וכמובן שלכך נוספו גם סיפורים שונים, התייחסות לאירועים אקטואליים ולערכים שעלו מתוך כך. שיעור מיוחד הוקדש להנחת תפילין בו תרגל כל תלמיד באופן אישי כיצד יש להניח תפילין. במקביל הבנות השתתפו בשיעור מעניין וחוויתי בנושא ירושלים לרגל 70 שנה לאיחודה של העיר. בתקופה זו גם למדנו בשיעורי תרבות ישראל על נושא בר ובת המצווה והתייחסנו לדרכים השונות שבהן מציינים את הגיל הזה בישראל וכן בעמים ובתרבויות שונות.

ביום רביעי, ההתרגשות הייתה בשיאה. נפגשנו כל השכבה באולם הספורט להכנה לטקס עצמו ותרגלנו בפעם האחרונה את הנחת התפילין, השירים והתפילות. לאחר מכן התכנסנו באודיטוריום לטקס שכבתי בו הקריאו חלק מהתלמידים קטעי קריאה וצפינו במצגת שסיכמה את כל האירועים השכבתיים שהיו לנו עד כה.

בכיתות, לפני שהלכנו הביתה, לנוח לקראת הלילה, קיבלנו את חולצות טקס בני המצווה והבנות קיבלו שי – פמוטים כסופים יפהפיים .

ב- 3:30 לפנות בוקר נפגשנו בחניית בית הספר לבושים בחולצות בני המצווה ונרגשים. באוטובוס, לאחר שהתחלנו את הנסיעה קיבלו הבנים את השי המיוחד להם – כיפות וטליתות בתיק מקסים. הגענו למרגלות המצדה כשההורים כבר מחכים לנו, נהנים מכיבוד קל ושתייה חמה.

ההורים התחילו לעלות לפנינו, כשעוד היה חשוך וקיבלו את פנינו כשהשמש עלתה. 14 מתלמידי השכבה החזיקו דגלי ישראל ושאר תלמידי השכבה עברו תחת הדגלים בשער שנוצר. ברחבת על ההר, לאחר הבאת ספר התורה, הניחו התלמידים תפילין, התעטפו בטליתות והבנים והבנות הסתדרו במעגלים לפי כיתות. מראה הבנים, העטופים בטליתות כולם היה מרגש. התחלנו לשיר ולהתפלל ושלושה שתלמידי השכבה עלו לתורה.

הטקס, במעמד ראש העיר,  עו"ד ניסן בן חמו וכן במעמד הרב אלבו יוסף, שמלווה את בית הספר בטקס מרגש ביותר זה חמישים ואחד שנים .

"תודה רבה רבה לכל השותפים הרבים בהצלחת אירוע זה:

למנהלת בית הספר רונית ז'אנו, לרינת ביטון מנהלת חטיבת הביניים, למרכזת השכבה ומחנכת ז' 2 רותם גבריאלי, למחנכי הכתות: שני שוורץ , בלה טשקר, סיגל דולצקי, רותם חיים, גינדי גולוב, אופיר  גפן  וליועץ השכבה ג'ואי סולומון. לדוד עוז, לאולג וצוות האחזקה. לכבוד הרבנים הרב אלבו, הרב יעקב מנדלזון, הרב דויד שרם, הרב יונתן ביטון, הרב אריאל הוכברג, הרב נדב צורף, הרב אורי מיארה  והרב אברהם מלמד שהכינו את השכבה לטקס  הדתי על המצדה. למועצה הדתית בראשות חיים ברודז'אק על השי המכובד לתלמידים לרבנים מחב"ד שליוו את התלמידים על ההר.למשפחת מימון ומקסים אוקנין על תרומת החולצות. לאביבה רשף על הליווי המוזיקלי ולמנהלת אתר מצדה נועה גורדון, לאיתן קמפבל וצוות עובדי אתר מצדה, ליאנה גיטין,  לרוסין הצלמת, לוועד הורי שכבה ז' ולהורי השכבה המקסימים שמלווים אותנו בכל עת.

אין ספק שהטקס מהווה נקודת ציון מרגשת, עוצמתית ובלתי נשכחת בחיי התלמידים השכבה ומשפחותיהם".

חניכי וחניכות מרכז הנוער "מקום בלב" של ארגון ה- OU ישראל  טיפסו לפנות בוקר למצדה, לרגל הגעתם לגיל מצוות, לסיום מסע שנתי של הכנה ערכית לקראת בר ובת המצווה

עשרות חניכי 'מקום בלב' של ארגון ה-OU ישראל, תלמידי בית הספר בגין בבית שמש, יצאו לפנות בוקר, 24.05.18, יחד עם הוריהם למסע חוויתי במצדה. המסע הינו אירוע סיום למסע ההכנה אותו עברו התלמידים כהכנה לגיל מצוות, ומתקיים בשיתוף הסוכנות היהודית ומשרד החינוך.

התלמידים הנרגשים יצאו מהבית בשעה 01:00 לפנות בוקר יחד עם הוריהם מבית שמש. לקראת הזריחה החלו התלמידים לעלות בעלייה המאתגרת של שביל "הסוללה" במצדה, כאשר לנגד עיניהם הם רואים את הזריחה ואת המדבר המתעורר לחיים.

לקראת הזריחה הגיעו התלמידים אל פסגת מצדה, שם התחלקו למספר קבוצות שסיירו בין התחנות השונות בהר, כמו בור המים הענק, בית הכנסת ו'צוק הצעקות'. בתחנות למדו הצעירים והצעירות בצורה חווייתית על ההיסטוריה של מצדה ושל עם ישראל, כאשר המדריכים ובנות השירות שליוו אותם לכל אורך השנה, התחפשו לרומאים הבאים לכבוש את ההר, ומציבים בפניהם דילמות ערכיות ומוסריות.שיאו של האירוע היה טקס מרגש, בו קראו בספר התורה, וכל ילד חיפש את "האות שלו בתורה". בהמשך, הופיעו הילדים בפני המשפחות וההורים שהיו חלק בלתי נפרד מהמסע, כאשר בסוף הטקס הוענקו לכל הנערים גביעי קידוש ולכל הבנות זוג פמוטים איתם הם יוכלו לצאת לדרך של מצוות כבוגרים.

טיול בני ובנות המצווה למצדה, מסכם שנה של מסע בעקבות הזהות היהודית, ערכים, מנהיגות ועוד, אותו חוו ולמדו חניכי OU  ישראל במהלך השנה האחרונה בתהליך ארוך ומשמעותי שכלל מפגשים ופעילויות רבות.

גיא, אחד מתלמידי בית הספר שהשתתף במסע ציין: "היה לנו ממש כיף במהלך השנה ללמוד על המורשת שלנו בצורה נעימה ומעניינת. היום מסע העלייה היה מרגש במיוחד כשזכינו לטייל בארץ ולהתחבר לשורשים". אמו של גיא שהשתתפה אף היא במסע הוסיפה: "עברנו הבוקר חוויה מרגשת מאוד של חגיגת בר ובת מצווה במצדה. המסע אותו הילדים עברו בשנה האחרונה נתן להם להבין מהי המשמעות של הגיל המיוחד הזה".

חיים פלזנר, סמנכ"ל OU ישראל ציין במהלך הצעדה: "היום לכבוד בני ובנות המצווה, טיפסנו יחד עם ההורים של בני הנוער, נתנו להם זמן איכות עם ילדיהם כאשר הם עוזבים הכל ומבלים ביחד. העלייה לפנות בוקר למצדה הייתה קשה, אבל כשראינו את השמש זורחת התמלאנו עונג. כך גם בשאר תחומי החיים- כדי לראות את האור אנחנו צריכים להתאמץ. זהו המסר שרצינו להעביר היום לילדים לקראת גיל מצוות".

מנהלת בית הספר "בגין" מרים פורת ציינה: "תלמידי בגין כובשים את מצדה כבר ארבע שנים, שם אנו נוהגים לציין את גיל המצוות. מצדה - סמל לנחישות, נאמנות וזהות יהודית, הוא מקום חשוב לציין בו את גיל המצוות. במהלך השנה, בית הספר שלנו זוכה לעבודה משותפת עם "מקום בלב" ששולחים לנו מדריכים המעבירים שיעורי מורשת שגורמים לנחת רוח לילדים ולהורים".

גלית, סגנית המנהלת הוסיפה: "במהלך השנה OU ישראל שולח אלינו מדריכות משובחות המעשירות את התלמידים בנושאי יהדות בגובה העיניים. היום הגענו לשלב הסיום של ההכנה שהילדים עברו לקראת בר ובת המצווה אותו החלטנו לציין פה במצדה".