הוסף למועדפים מערכת עיתון הצבי: 08-995-7777

ערד

והסביבה - ברוכים הבאים לערדניק, אתר החדשות המוביל בעיר ערד.

מדוע פנייה של תושב להעלות נושא לוועדת התנועה והבטיחות בדרכים בערד לא עולה לדיון?

מאת: מערכת עיתון הצבי writer
אודות הכתב: מערכת עיתון הצבי
תאריך: 2017-10-04 15:13:30

חיים עטר, תושב ערד, שהנושא בטיחות בדרכים חשובה לליבו, שלח מכתב ליושב הראש של וועדת התנועה והבטיחות בדרכים, דודי אוחנונה בנושא מהירות הנסיעה ופסי האטה ברחובות וביקש להעלות את הנושא לדיון. מהוועדה נמסר שהנושא לא יעלה לדיון. חיים פנה לעיתון הצבי בבקשה לבדוק מדוע לא עולה הנושא החשוב לוועדה וזאת לאחר שכבר קיבל תשובה מהוועדה. "צריך להעלות את הנושא לידיעת הציבור", אומר חיים.

 

מה ביקשת מהוועדה?

חיים עטר: "בחלקים מסויימים בעיר, במרכז ובשכונות המגורים, צריך להגביל את מהירות הנסיעה ל- 30 קמ"ש, כמו שנהוג בערים אחרות בעולם. נהגים נוסעים מהר מדי בכבישים מאוד צפופים ושום דבר לא מאט אותם. פסי ההאטה בעיר לא אפקטיביים" ומסביר על הרחוב בו הוא גר: "ברחוב שבו אני גר, 'מבצע לוט', יש פסי האטה שרוב המכוניות מצליחות לעבור אותם מבלי להאט". ביקשתי מהוועדה להתקין פסי האטה "מסוג אפקטיבי יותר", לדבריו.

עוד מוסיף חיים: "כיום בעיר יש שלט אחד המראה את מהירות הנסיעה לנהגים ומתריע על חריגה. רוב הנהגים מתעלמים מהשלט הזה כי הם יודעים שאין שם מצלמה ואין ענישה. צריך להתקין עוד שלטים כאלו ברחבי העיר עם מצלמות ואכיפה. זה ימנע מהנהגים לנסוע מהר"

מה התשובה שקיבלת מהוועדה?

חיים: "הם מסכימים איתי, אבל לא מסכימים איתי. הם מציינים בתשובה שערד היא עם הנתונים הכי נמוכים בנושא תאונות הדרכים בנגב. עוד הם כתבו לי שמדיניות משרד התחבורה והמשטרה היא לא להתקין יותר פסי האטה כי זה לא יעיל נגד תאונות הדרכים. לגבי השלט ומצלמות האכיפה הם כלל לא התייחסו. האם הטענה "שערד היא עם הנתונים הכי נמוכים בנושא תאונות הדרכים" פוטרת אותנו מלנסות למנוע את הפצוע או ההרוג הבא? הרי היו תאונות קטלניות בערד עם אבדות בנפש ועל מעברי חצייה!"

עוד מוסיף חיים: "איני יודע על מה מדבר יושב הראש, דודי אוחנונה. הרי בארץ ובעולם קיימים פסי האטה אפקטיביים שמאלצים את הנהג להאט. מה גם שאין שום התייחסות להגבלת המהירות בעיר מעבר למגבלה של 50 קמ"ש".

חיים מוסיף את דעתו האישית על הוועדה: "לעניות דעתי, החלטת הוועדה לא להביא את פנייתי לדיון מעידה על זלזול וחוסר מקצועיות"

 

תגובת עיריית ערד:

"עיריית ערד מציגה את הנתונים הנמוכים בנושא תאונות דכים במרחב הדרום בזכות פעולות רבות שמבוצעות ביחד ולחוד על ידי המשטרה, הרשות לבטיחות בדרכים והעירייה. ההחלטה על התקנת מצלמות מהירות וההפעלה של מצלמות כאלה היא החלטה של משטרת ישראל ולוועדה אין כל סמכות בנושא.

הגבלת מהירות היא נכונה במקומות ספציפיים והוועדה הגבילה מהירות במקומות מסוימים ככל שהמשטרה הסכימה להגביר אכיפה במקומות אלו.

הגבלת מהירות ללא אכיפה משטרתית אינה יעילה והיא מיותרת.

טענת מר עטר לגבי מקצועיות הוועדה אינה מקובלת שכן יועצי הוועדה, נציגי המשטרה ונציגי הרשות למניעת תאונות דרכים אוחזים בידע מקצועי רב ביותר".