הוסף למועדפים מערכת עיתון הצבי: 08-995-7777

ערד

והסביבה - ברוכים הבאים לערדניק, אתר החדשות המוביל בעיר ערד.

בעקבות דליפת ביוב בבניין ברחוב בן-יאיר5, סובלים תושבי הבניין מריחות עזים של סירחון מדליפת הביוב כבר כחצי שנה.

מאת: מערכת עיתון הצבי writer
אודות הכתב: ירון רבינוביץ
תאריך: 2017-08-30 21:12:10

בעקבות דליפת ביוב בבניין ברחוב בן-יאיר5, סובלים תושבי הבניין מריחות עזים של סירחון מדליפת הביוב כבר כחצי שנה.
"בעקבות דליפת ביוב בבניין ברחוב בן-יאיר5, סובלים תושבי הבניין מריחות עזים של סירחון מדליפת הביוב כבר כחצי שנה."

תושבי בניין ברחוב בן -יאיר 5: "הריח של הביוב לא נותן לנו לישון בלילה"

 

 "גם צינורות המים רקובים וחלודים, הקירות פשוט מתפרקים ולא ניתן להיכנס לבניין ולא להיגעל", אומרת תושבת הבניין, אווה פיבניך, אשה מבוגרת בשנות ה-80 לחייה החיה מפנסיה. "פנינו לכל הגורמים אבל אף אחד לא לוקח אחריות". בבניין המונה 9 דירות גרים תושבים שרובם מבוגרים החיים מפנסיה של ביטוח לאומי: "אין לנו כסף לשלם את ההוצאה הגבוהה של תיקון הביוב, הצנרת והקירות על מנת להביא את הבניין שיהיה ראוי למגורים", אומרת בתה של אווה. "כל פעם הבאנו מישהו שיסדר את הביוב ואחרי זמן מה הוא שוב החל לדלוף", מוסיפה אווה.

שוחחתי עימה ארוכות על מצב הבניין ועל מצבם האישי ונוכחתי לדעת שהם עומדים מול שוקת שבורה.

בעקבות פנייתה, עיתון הצבי פנה לכל הגורמים היכולים לתת מענה, עיריית ערד, מעיינות הדרום ואף לחברת עמידר שכן, 3 מתוך 9 הדירות נמצאות בבעלותה וזו תשובתם:

מעיריית ערד נמסר:

"1. מדובר בתקלה פרטית. אין העירייה מטפלת ברכוש פרטי או בשטחים פרטיים.

2.כספי הציבור לא נועדו למימון תקלות פרטיות, הן מבחינה תקציבית והוגנת כלפי כלל התושבים והן    מבחינת האחריות המשפטית.

3. לעירייה לא פנו השנה בעניין זה.

 

מתאגיד המים 'מעיינות הדרום' נמסר:

"ע"פ חוק, הטיפול בתחזוקת תשתית הביוב בבניין מגורים הינו באחריות דיירי הבניין, והתאגיד מנוע על פי החוק מלטפל בתשתיות הנמצאות בשטח הפרטי".

מחברת עמידר נמסרו הדברים הבאים:

"תחילה נבהיר כי הבניין אינו בניהול החברה, שכן רוב הדירות הינן בבעלות פרטית- (מתוך 54 דירות 13 בלבד הינן בניהול החברה) וגם בכניסה המדוברת, רוב הדירות הינן בבעלות פרטית, 6 מתוך 9 דירות – לפיכך אנו מנועים מביצוע העבודה. נציין כי קיימת סתימה בבריכת הביוב בחדר השעונים, והדירות המחוברות לבריכה זו – הינן בבעלות פרטית. מביקור שנערך במקום, בתאריך 17 באוגוסט, הודיע נציגנו לדיירים כי החברה אינה אחראית לתיקון, שכן כאמור מדובר בדירות בבעלות פרטית".

לאחר שיחה נוספת עם דוברת עמידר נמסרה לנו ההתחייבות הבאה:  "נשמח לשלם את חלקנו היחסי בעבודה כנגד הצגת חשבונית", כלומר שליש מסכום ההוצאה יחזור לדיירים.