הוסף למועדפים מערכת עיתון הצבי: 08-995-7777

ערד

והסביבה - ברוכים הבאים לערדניק, אתר החדשות המוביל בעיר ערד.

אורט צור מסיימת שנה מוצלחת במיוחד

מאת: מערכת עיתון הצבי writer
אודות הכתב: מערכת עיתון הצבי
תאריך: 2016-06-30 10:16:48

אורט צור מסיימת שנה מוצלחת במיוחד
"אורט צור מסיימת שנה מוצלחת במיוחד"

לאחר שנה עמוסה באתגרים, בלימודים, בעבודה ובחוויות מרתקות – הגיע הזמן לצאת לקצת חופש. את תהליך הסיום של שנת הלימודים תשע"ו התחלנו ביום כיף בפארק המים בשפיים. יצאנו יחד, כל תלמידי בית הספר והצוות החינוכי לשפיים, ליום מלא כיף, אחדות, גיבוש, מים וכמובן – המון אבטיח! היום היה חוויתי במיוחד והיה קשה מאד לעלות על האוטובוס חזרה הביתה. הגענו לשבוע האחרון. עוד קצת בחינות גמר, עוד קצת בחינות בגרות, ולבסוף הגיע יום סיום הלימודים. את הבוקר התחלנו בכיתות בסיכום שנה עם המחנכים ולארוחות בוקר יצירתיות במיוחד, כל כיתה וכישרונותיה. לאחר מכן התכנסנו יחד בספריית בית הספר לטקס סיום שנת הלימודים. את הטקס הנחו בצורה נהדרת ליעד ויניב, ועזרו בהכנתו הבנות שהתנדבו השנה בבית הספר: אור, רז, נועה ומיכל. לאחר ברכתו של שוקי מנהל בית הספר, ראינו מצגת יפיפייה (שהכינה אור) המסכמת את שעבר עלינו השנה. שוהם נציג המחזור המסיים – מחזור ה' נשא דברים מרגשים לכלל התלמידים וסתיו – גם הוא בוגר מחזור ה' – ניגן בגיטרה את השיר "התחלה חדשה". לאחר מכן התקיים טקס חלוקת תעודות הצטיינות ומלגות הצטיינות לימודית וחברתית. זכינו השנה במצטיינים רבים והיה קשה לבחור, אך לבסוף נבחרו מצטיינים מכל כיתה. אלו המצטיינים:   פרס מנכ"ל אורט על הצטיינות במשך כל שנות הלימודים לתלמיד סתיו ברוש (י"ב). מלגות הצטיינות ושיפור לימודי מקרן איתמר איליה ז"ל תרומת משפחת איליה: דור פניץ (י"ב) סלביק יוקליוק (י"ב) יונתן רספופוב (י"א) יניב מונציניאט (י') וזכאי וויליאמס (ט'). שוהם שפיר (י"ב) קיבל מלגה על התנדבות ונתינה, תרומת חינה ואלכס ורד. אנו מודים מקרב לב לתורמים היקרים ומעריכים מאד את תלמידינו המצטיינים! חזרנו לכיתות לחלוקת תעודות ו... הביתה! למחרת בערב נפגשנו שוב בבית הספר לטקס הסיום לכבוד בוגרי כיתה י"ב, תלמידי מחזור ה'. את הטקס הנחה בצורה מכבדת ומרגשת תמיר היקר. ראש העיר עו"ד ניסן בן חמו, מנהלת מחלקת החינוך גב' אורנה אלישע, מנהל אזור דרום ברשת אורט מר מאהר נסראלדין ויו"ר ועד ההורים העירוני מר טל צחי כיבדו אותנו בנוכחותם. כמובן שגם ההורים היקרים של הבוגרים וחבריהם הגיעו לטקס. לאחר הברכות של המכובדים, ראינו יחד מצגת תמונות מכל השנים של התלמידים וגם קצת תמונות ילדות (תודה לנועה). ואז הגיע תורם של ההורים. יו"ר ועד ההורים של בית הספר, גב' נורה פניץ, נשאה דברים נרגשים, ולאחריה נשאה דברים גם רונית ברוש, אמא של סתיו בוגרנו היקר. " אפשר לומר בגאווה שבני, בכורי, סתיו, הוא בוגר של צור אורט ערד", מקריאה רונית ממכתבה ומוסיפה...."סתיו, נולד עם עיכוב התפתחותי ובין היתר ניכן בלקויות למידה... כשהגענו לצומת הדרכים של המעבר לתיכון, הומלץ לנו על ידי מנהלת החטיבה בה למד, שכדאי להמשיך בתיכון מקצועי .לאחר חשיבה והתייעצות עם אנשי אמוננו, החלטנו שזה הצעד הטוב והנכון עבור סתיו. כאן, נשאלה השאלה, לאיזה בית ספר מקצועי? הלכנו למספר בתי ספר באזור מגורנו אבל סתיו אמר שהכיוון המקצועי שהוצע לו, לא מעניין אותו. בהיותנו מעריכים שנים רבות את התעשיין סטף וורטהיימר, עלתה האפשרות לבדוק כיוון זה. קראתי את סיפרו וידעתי על בית ספר צור נבון בגליל העליון. בבדיקה מעמיקה באינטרנט הבנו שהוא הקים רשת של בתי ספר מקצועיים שנקראים "צור" והאחרון שבהם הוקם בעיר ערד. זו הייתה האופציה הריאלית מכיוון שהורי גרים בבאר שבע ויש הסעות. אני מודה להורי על ההתגייסות למען עתידו של סתיו. התקשרתי לבית הספר לקבוע פגישה. שוקי רוסק נדהם מעצם הבקשה המשונה. זה אכן לא שיגרתי- המשפחה גרה בכפר סבא והבן לומד בעיר ערד, אבל, הסכים להיפגש עימנו. בפגישתנו הסברנו לשוקי את החיבור שלנו לחזונו של סטף וורטהיימר-הצעירים צריכים מקצוע שבעזרתו יוכלו להגיע לעצמאות כלכלית ולתחושת ערך עצמי ושייכות לקהילה. שוקי הסביר וערך לנו סיור במיפעלון בית הספר. התרשמנו מאוד וסתיו לחש לי שכאן הוא רוצה ללמוד... נעשית כאן עבודת קודש כדי לקדם את הבנים ולהובילם לחיי עצמאות כלכלית, לתחושת ערך עמי ושייכות לקהילה. סתיו למד להילחם כדי להגיע למטרה והשקיע המון.כך קרה שסתיו ניגש לבחינת הבגרות במתמטיקה, דבר שלא חשבנו שיקרה, קיווינו שיעבור את בחינת הגמר. בן-ציון - המורה שלו, האמין שסתיו יכול והניע לכיוון זה. לבחינת הבגרות בלשון ניגש סתיו בעידודו של אחיטוב אלון, שתמיד הי גורם תומך ומעצים עבור סתיו. גם הוא, האמין שסתיו יכול לעבור את הבחינה ואכן כך קרה. כמו שניתן להבין- הרבה דברים טובים קורים כשמאמינים בך. ובתחום המקצועי- שאול ניסן קידם את סתיו רבות. מן ההתחלה התרשם מיכולותיו של והביע זאת בפנינו ובפניו. דרש ולא ויתר ותמיד נתן לסתיו הרגשה שהוא בידיים נאמנות. לאור זאת סתיו ימשיך את לימודיו ל-יג יד במכללת הכפר הירוק. אנו רואים בכך הישג מרשים ותוצאה של השקעה והכוונה נכונה בצור אורט. תודה לסגל בית הספר בראשותו של שוקי רוסק .יישר כח". לא נשארו הרבה עיניים  יבשות בשעה שרונית סיפרה על התהליך המופלא שהתרחש בבית הספר, ועל האמונה הרבה שהרעיפו בבית הספר על בנה היקר. לאחר דבריה, סתיו עלה לנגן בצורה מופלאה את השיר BLACKBIRDשל הביטלס. שוהם סיפר מעומק ליבו דברים מרגשים על החוויה שלו בבית הספר, על התהליך האישי שעבר ועל תחושת הבית והמשפחה שבית הספר העניק לו במשך כל השנים. לאחר מכן קיבלו הבוגרים תעודות סיום. ללא ספק הפרידה מתלמידינו האהובים ממחזור ה' איננה קלה, אך ישנה גם המון התרגשות, תקווה ואמונה. אנחנו מאחלים לכם, תלמידינו האהובים והיקרים הרבה ברכה והצלחה בדרך שבחרתם, בין אם בי"ג י"ד במכללה להנדסאים בכפר הירוק ובין אם בצבא. כמו שאתם יודעים, אנחנו תמיד נשארים כאן בשבילכם! אנו מאחלים גם לשאר תלמידינו חופשה מהנה, בטוחה ומעצימה. תיהנו, תשמרו על עצמכם באמת, ותחזרו בכוחות מתוגברים ומחודשים.