הוסף למועדפים מערכת עיתון הצבי: 08-995-7777

ערד

והסביבה - ברוכים הבאים לערדניק, אתר החדשות המוביל בעיר ערד.

לאן נרשמים??

מאת: עינב דיעי, מאיה ארצי. צילמו: דקל בקר, שני אפריאט writer
תאריך: 2013-01-10 10:52:58

לאן נרשמים??
"לאן נרשמים?? "

תלמידי חלמיש יצאו לבדוק את פתיחת אזורי הרישום בבתיה"ס

משרד החינוך עורך מפברואר 2011 ניסוי של בחירת הורים מבוקרת של בית הספר בו ילמד ילדם. הניסוי ייערך בין שנתיים לארבע שנים. העיר ערד כלולה בין חמש עשרה רשויות שהרימו את הכפפה. ההורים  מקבלים מידע אודות בתי הספר בעיר באמצעות חוברת מידע על בתי הספר היסודיים אבישור, חלמיש, טללים, יעלים עופרים, ולבאות. העקרונות החדשים הם שההורים והתלמידים בוחרים במוסד החינוך ולא מוסד החינוך בוחר בתלמידים. לכל בית ספר יש תחום ייחודיות משלו לבאות – בית ספר מנגן ושר, אבישור– בית חינוך למדע וטכנולוגיה, חלמיש בית ספר לתקשורת, יעלים עופרים – בית ספר ירוק בדגש סביבה ואמנות ובית ספר טללים – ממלכתי דתי.

רחלי אברמזון, מנהלת מחלקת החינוך בעירייה מספרת על התהליך: "באישור ובהמלצת משרד החינוך, ערד מקדמת זו השנה השנייה תהליך המאפשר להורים לבחור באופן מבוקר את בית הספר לילדם (בפיקוח ועדה ועל פי קריטריונים). כחלק מתוכנית המעברים ולקראת הרישום לכיתה א', מצאנו לנכון לשתף את ההורים ולקיים ימי חשיפה בבתי הספר. הזמנו אותם להצטרף אל הילדים ולבקר  בבתי הספר היסודיים כדי להכיר מקרוב את מערכת החינוך האיכותית  בעיר שלנו, ללמוד על הייחודיות בכל בי"ס ולהתרשם מהעשייה החינוכית. בהתרגשות רבה אני מלווה בימים אלה את השיח בין ההורים, הילדים, המנהלים וצוותי החינוך. אני מאמינה כי מהלך זה יעמיק את שיתופי הפעולה בין המערכת והקהילה ויביא לשיפור מתמיד באיכויות ההוראה – למידה.  אני מבקשת להודות למנהלים ולצוותים שעמלו לקראת הביקורים ולכל השותפים המלווים אותנו בפריצת הדרך המשמעותית . למפקחות ולהנהלת משרד החינוך במחוז דרום, למנחים מטעם המזכירות הפדגוגית- גף ניסויים, ליועצים האקדמיים מחברת משאבי ידע, למועצת ההורים העירונית, לראש העיר, טלי פלוסקוב המלווה את התהליך מקרוב ועמיתיי במחלקת החינוך, בהצלחה.

הגנים מבקרים

במסגרת פתיחת אזורי  הרישום נערכו בימי  שישי האחרונים ביקורים יזומים של ילדי גני החובה ביחד עם הוריהם בבתי הספר בעיר. הילדים וההורים התקבלו בשמחה בבתי הספר וכל בית ספר בהתאם לתחום ייחודו ערך הפעלה לילדים, לדוגמא בבית ספר לבאות הילדים התנסו בשירה ובנגינה. בבית ספר אבישור הייתה הפעלת ספורט הפגתית ובבית ספר חלמיש ילדיי הגנים צבעו ציור על שקף והצטלמו על רקע השקף שהוקרן על הקיר באמצעות מטול שקפים, הצלמים היו תלמידי בית הספר. ביעלים עופרים הכינו עציצים ממחזור של בקבוקי שתייה. בזמן  שהילדים יצרו, ההורים שמעו הסבר על בית הספר מפי המנהלת, הצוות החינוכי, יו"ר מועצת ההורים ונציגי מועצת תלמידים. בסיום  הדברים ערכו ההורים סיור בבית הספר.

צוות מדיה חלמיש יצא לסקר את ביקור ההורים והילדים בבתי הספר השונים:

ציפי: "פתיחת אזורי הרישום מאפשרים להורים לבחור מקום בו ישולבו הילדים שלהם, בתי הספר מאפשרים לכל ילד והוריו לבחור את המקום המתאים,זה מבורך. הייחודיות מאפשרת לילד את הבחירה ואת הדרך ומביאה לידי ביטוי את היכולות שלו. טוב לנו שיש לנו את בתי הספר שמאפשרים את הבחירה הזו, לא פחות חשוב שבית הספר יקנה ערכים מעבר ליכולות ומעבר למה שהוא מציע ערכים כמו חברות. בית הספר צריך להיות מקום בו הילד ירגיש בטוח, מקום אכפתי ואוהב ומטפח את היכולות שלו".

דבורית חובט: "אני חושבת שזה דבר מצוין לאפשר להורים לבחור את בית הספר לילדים שלהם, זה תורם מאוד מהרבה בחינות. לי מאוד חשוב שבית הספר יהיה קרוב לבית ושהילד לא יצטרך לחצות כבישים".

מירי: "אני חושבת שפתיחת אזורי הרישום תעשה הרבה טוב לעיר ולילדים, תגרום לתחרות טובה וחיובית בין בתי הספר. ילדים מאזורים שונים בעיר יוכלו לפגוש ילדים מאזורים אחרים שעד היום לא הייתה להם הזדמנות לפגוש באמצעות בתי הספר. מכיוון שיש ילדים שונים עם כיוונים אחרים ותחביבים שונים, ילדים יוכלו לבחור להם תחום שמתאים להם. חשוב לי גם לראות שבית הספר מתנהל קודם כל כקהילה נעימה, חברית עם אווירה מאוד טובה ומוגנת וחשוב שיהיה מענה לכל ילד ולשונות שלו".

אירנה דוברוביצקי: "פתיחת אזורי הרישום נותנת להורים ולילדים להכיר מה מיוחד לכל בית ספר, לכל ילד יש משהו שמאוד מיוחד לו ומעניין אותו  וכך הוא יכול להעשיר את עצמו בתחום המיוחד לכל בית ספר. כמו חלמיש שמסקרים הרבה אירועים בעיר, יעלים שעושים פעילויות איכות הסביבה, אני הייתי ממליצה שתהיה רוטציה ושלילדים בבתי הספר השונים תהיה אפשרות לעבור ללמוד חלק מהזמן גם בבתי ספר אחרים. מלבד הייחודיות מאוד חשובים יחסי אנוש ,שהילדים יהיו עם בטחון שהמורים יהיו מחוברים לילדים, ושהילדים ירגישו בנוח".

מיכל לרנר: "אני שמחה מאוד שאזורי הרישום נפתחו. אני לא תושבת ערד, לא מכירה את ערד ואין לי ניסיון מבית ספר אחר בערד. אני ניזונה משמועות ומשיחות עם אנשים בעיר. וזו אפשרות  לבקר ולראות וכך גם לבחור את בית הספר הטוב ביותר לבנים שלי. מניסיון שלי זה תרם לי מאוד, הבן הבכור שלי בכיתה א' בבית ספר אבישור ואחת הסיבות שבחרנו אבישור היא מכיוון שהוא מדעי טכנולוגי וזה התחום שרצינו עבור הילד. היום פה בלבאות אני רואה שזה יכול להתאים לבן השני שלי, וביני לבין עצמי אני חושבת שיכול להיות שבן אחד שלי ילמד פה ואחר באבישור, משהו שלא יכול להתאפשר במקום שאזורי הרישום בו לא פתוחים. מעבר לזה מאוד חשוב לי שהכיתות מרווחות ומתוחזקות, שיש חימום בחורף וקירור בקיץ, שיש סורגים בחלונות, חדרי שירותים נקיים ומסודרים. ולא פחות חשוב צוות מורים שנמצא שם בשביל הילד גם בהפסקות וגם בשיעורים".

אופירה בן דוד: "אנישמחה על פתיחת אזורי הרישום, הקרבה לבית הספר היא שיקול, אך שיקול חשוב יותר תחום העניין של התלמיד. ייחודיות בית הספר מאוד תורמת לבית הספר ולראייה אתם מדיה חלמיש שנראים בכל האירועים בעיר, חשוב מאוד הצוות החינוכי, הסביבה הנעימה והעובדה שכיתות א' יכולים עוד ליהנות מהגן כשהם נמצאים בחטיבה".

סיגלית רוטמן: "אני אוהבת את העובדה שבתי הספר נפתחו לכל תושבי העיר, מאוד גאה בעיר שלנו, כיף להיות חשופה לכל זה. הייחודיות חשובה ומבליטה את תחום בית הספר. חשובה מאוד סביבה  בטוחה, התומכת, רגישות, הקשבה, מענה לייחודיות ולכישרונות והעצמתם".

שאולי נעים: "פתיחת אזורי הרישום זה רעיון מצוין, כל הורה וילד יוכלו לבחור בית ספר לאו דווקא בגלל  אזור מגורים אלא בגלל הייחודיות זה מהלך מבורך. ייחודיות בית הספר חשובה כך כל ילד מתחבר לתחום אותו הוא אוהב וכך כיף לו יותר להיות בבית הספר. צוות בית הספר הוא מאוד משמעותי וחשוב היחס האישי לכל תלמיד".

גם המנהלות ענו בשמחה לשאלותינו.

אנט רינג מנהלת בית ספר יעלים עופרים  לקיימות סביבה ואומנות: "מברכת על פתיחת אזורי הרישום הדבר מאפשר לחשיפה לעשייה בבתי הספר ומאפשר חיבור לתפיסה החינוכית, שינוי שיביא לצמיחה. ייחודיות בתי הספר מגוונת ומאפשרת לכל ילד להגיע להישגים מתוך עניין בתחומים שונים ומנקודות החוזק שלו והוא מביא לביטוי את כישרונותיו. מאוד שמחה על הענות ההורים השנה, על התעניינותם, בודקים שואלים ובוחנים, ומגלים אכפתיות".

מירי קידר מנהלת בית ספר אבישור מקדם מדעים וטכנולוגיה: "אני חושבת שפתיחת אזורי הרישום מאפשרת לילדי ערד להיחשף לתחומים נוספים ולבחור בעצמם, הם והוריהם את בית הספר שמתאים להם". על השאלה עד כמה תורמת ייחודיות בית הספר לשיווקו בקהילה, ענתה מירי כי "הייחודיות תורמת לשיווק בקהילה במידה מסוימת, ייחודיות בית הספר מאוד חשובה אבל מה שחשוב זו האווירה בבית ספר והיחס לתלמידים, הצוות וכמובן שיהיה כיף לילדים להגיע, ייחודיות בית הספר היא נדבך נוסף שניתן לילדים בבית הספר".

רחל לנצ'נר מנהלת בית ספר חלמיש לתקשורת: "אני מברכת את תהליך פתיחת אזורי הרישום המבוקרת. התהליך מזמן להורים ולתלמידים להכיר לעומק את מערכת החינוך בעיר ולבחור את בית הספר הטוב ביותר לילדם. כל אחד מבתי הספר מתמקד בתחום שונה. ההעמקה בתחום הייחודיות  אכן מאפשרת לחשוף את העשייה החינוכית, ערכית של בתי הספר. הפרסום הוא נדבך נוסף להיכרות של הקהילה עם בתי הספר בעיר. חשוב שמעבר לייחודיות ולשיווק בתי הספר יש להכיר את תרבות בית הספר ולהכיר את  הצוות החינוכי. כל זאת בכדי להעמיק את הקשר ושיתוף הפעולה בין שלושת קודקודי המשולש: התלמיד, ההורים וצוות ביה"ס".

ברכה אורנן מנהלת בית ספר לבאות מנגן ושר: "פתיחת אזורי הרישום, מאפשר לכל הורה ולכל ילד לתת מענה לכישורים הייחודים שלו בתחומים השונים וערד התברכה בכך שלכל בית ספר יש תחום ייחודיות משלו, כך שהאפשרות של בחירה היא אפשרות דמוקרטית והיא חשובה מאוד. אין ספק שייחודיות משווקת את עצמה כי אם היינו כולנו אותו הדבר מה זה משנה לאיזה בית ספר הוא ילך, אך אם לילד כישורים במוסיקה הוא יבחר בית ספר שיש בו תגבור והעשרה וייחודיות בתחום המוסיקה, ואם זה תחום האקולוגי ייבחר ביעלים עופרים, בתחום המדעים יבחר באבישור ואם יש לו זיקה לתקשורת יבחר בחלמיש". למרות שזו שנה שנייה הענות ההורים לביקור בבתי הספר השונים לא הייתה רבה. ברכה הסבירה: "זהו תהליך, הציפיות היו גבוהות בשנה שעברה וההיענות הייתה נמוכה יותר, השנה ההיענות גבוהה קצת יותר, חשוב שכל הורי ילדי הגנים יבינו את המשמעות של הבחירה שהיא בעצם מהות הדמוקרטיה, ולא רק לממשלה ולכנסת. גם הבחירות הללו חשובות, חשוב שהילד ירגיש טוב בבית הספר, חשוב שירגיש שהוא עושה דברים מעניינים, ואותם הכישורים הם אלה המביאים להצלחה בלימודים ובתחומים אחרים. בחירה נבונה  ונכונה ובהצלחה לכל הילדים העולים לכיתה א".

ברוך אביבי מנהל בי"ס טללים: "טללים מאז ומתמיד הינו בי"ס ממלכתי דתי וקלט מכל אזורי הרישום בעיר, בראיה עירונית אומר שהדבר יכול להיות רק לתועלת ולגרום לנו לחשוב טוב יותר ונכון יותר על עתיד ילדינו, מהי ההתאמה האישית לכל ילד. הייחודיות לעניות דעתי, אין ענינה שיווק, כי אמת חינוכית מסתתרת מאחוריה, אנו מאמינים כי הייחודיות היא עוד פתח להגיע לליבו של התלמיד, היא עוד מקום חיבור בין התלמיד לחומר הלימודי, חינוך לנער על פי דרכו, כל אחד והדרך שלו, כל בית הספר והעניין שלו. אהבה ואמונה לכל תלמיד בכל תלמיד, מהצוות החינוכי הם הדברים הבסיסים ביותר בבית הספר, לאחר מכן הייתי רוצה לראות עבודת צוות נכונה וברורה עם מטרות ויעדים לכל תלמיד ותלמיד".