הוסף למועדפים מערכת עיתון הצבי: 08-995-7777

ערד

והסביבה - ברוכים הבאים לערדניק, אתר החדשות המוביל בעיר ערד.

להיות או לא להיות

מאת: מיכל וחברי תיאטרון פריזמה - מתנ"ס ערד writer
תאריך: 2012-12-06 13:19:30

להיות או לא להיות
"להיות או לא להיות"

בשולש שנות קיומה, העלתה הקבוצה את ההפקות המקוריות:

"מיקסיפור","מוזיאון הנשים האמיתיות","להיות יוסי בנאי" , עליהן זכתה בפרס הבימוי והמשחק הטובים ביותר בפסטיבל ארצי בצוותא שבתל אביב.

הפעם מדובר ביצירה ניסיונית משותפת של הבימאית מיכל יהודה וחברי קבוצת פריזמה: גרא דולוגץ , סינדי דוידסון , שלום היימן , רינה זיו ,לאה פרג', אסף ראובן, טובה רודר. שירה,עריכת וידאו ועריכת מוזיקה – דמיאן בנדה, הדרכה קולית והקלטות – דויד וולדמן, תנועה – חננאל דיקסון, תאורה והגברה - אבל וזנטי (אחזקה מתנ"ס ערד) והפקה – דורה גורביץ (מתנ"ס ערד).

בכל הפקותיה של הקבוצה, הבימאית והשחקנים חוקרים את השפה התיאטרונית ומנסים ליצור שפה ייחודית משלהם. הדגש הוא על תיאטרון סיפור ותנועה. בהפקה זו החליטה הקבוצה להרחיק לכת להתנסות ולבדוק סגנון תיאטרון פוסט מודרני. לפרק ולשבור את המוסכמות התיאטרון בכל הקשור למבנה העלילה ,עיצוב דמויות,חלל וזמן. תחילה כל משתתף הוגדר כיוצר,חוקר והתבקש להביא טקסט משמעותי עבורו. לאחר חפירה ונבירה נבחר המונולוג האלמותי: "להיות או לא להיות" מתוך המחזה "המלט" מאת וויליאם שייקספיר, פה אחד. ואז החל תהליך החקירה: השאלה פתוחה, הקבוצה נתבקשה לענות על מה זה להיות עבור כל אחד מהם? מה זה לא להיות?

סיפורים אישיים של חברי הקבוצה נשזרו לצד יצירות מופת קלאסיות כגון: סיפור עקידת יצחק, "המיתוס של סיזיפוס" מאת אלבר קאמי ו"האשה היהודיה" של ברטול ברכט.

המונולוג פורק לחלקים: פרק 1: השאלה, פרק 2: להיות, פרק 3: לישון, למות,פרק 4: למרוד ופרק 5: לשאת באורך רוח חצי גורל אכזר !

כל פרק "זרק" את המשתתפים לאסוציאציות תנועתיות, כל חזרה החלה כחידה,תעלומה. גם בערב המופע שום דבר עדיין לא ברור או מוגדר.חשוב לציין כי המופע הושפע מיוצרים כמו: פינה באוש, ברטול ברכט, שכנר, תמר רבן, רוברט וילסון ועוד.זהו תיאטרון מאוד חוויתי, אישי, אסוציאטיבי החושף פיסה מעולמם הפנימי של היוצרים.

מקווים שתתנו יד ובעיקר אוזן קשבת ולב, לניסיון הזה, כי תיאטרון כפי שאנו מאמינים – הוא חקירה ובדיקת השפה התיאטרונית. בתקווה לגלות ולמצוא משהו חדש ובעיקר אמיתי.

לצד הסיפורים האישיים שולבו קטעים קלאסיים. שתהיה לכולנו צפייה חווייתיתומהנה.